Esileht > L-V > robootika

Logi sisse
CMSimple


robootika

Jänku Jussi Nutilabor

I rühm

ESMASPÄEVITI JA NELJAPÄEVITI: 13.35-14.20 (ALGAJAD), Oru tn 3, III korruse arvutiklassis


II rühm

ESMASPÄEVITI JA NELJAPÄEVITI: 14.30-15.15 (EDASIJÕUDNUD), Oru tn 3, III korruse arvutiklassis

Juhendaja Marge Paluoja; 1.-4. klasside õpilastele

Osalustasu: 9 eurot/kuu

 

III rühm

Lego mindstorms EV3

 TEISIPÄEVITI 15.15-16.45,  Oru tn 3, III korruse arvutiklassis

Juhendaja: Janek Pello; alates 4. klassist

Osalustasu: 10 eurot/kuu


Allpool mõlemast ringist täpsemalt

Meie robootikaringi põhiväärtused:

Põhiväärtusi omaks võttes kogevad osalejad, et sõbralik konkurents ja vastastikune kasu ei ole eraldiseisvad eesmärgid ning üksteise aitamine on meeskonnatöö aluseks.

Robootikaringi õpilased valmistuvad  ette esmakordselt meie koolis FLL-il osalemise jaoks.

FIRST®LEGO®League (FLL®) on programm 9 –16 aastastele lastele, mille eesmärk on teaduse ja tehnoloogia populariseerimine ning lastele väärtuslike teadmiste ja oskuste andmine. FLL-i saab kasutada nii koolitöös kui teistes vormides.

Iga aasta sügisel kuulutatakse välja uus võistlus, mis tehakse avalikuks lehel robootika.ee/fll.Võistlus on seotud reaaleluliste probleemidega, mida teadlased ja insenerid tänapäeval lahendada üritavad. Võistlusel on 2 osa: Robotimäng ja Projekt.

Robotimängus peavad meeskonnad ehitama ja programmeerima roboti, kasutades Lego Mindstorms robootika platvorme. Meeskonnaliimete poolt disainitud ja programmeeritud robotid peavad 2,5 min. kestvatel matšidel sooritama hulga erinevaid ülesandeid ehk missioone mänguplatsil, mis peegeldab selle hooaja reaalelulist teemat.

Projekti käigus uurivad meeskonnad elulist probleemi, mis on seotud selleaastase Võistluse teemaga. Seejärel  pakuvad nad sellele probleemile innovatiivse lahenduse (luues midagi, mis veel ei eksisteerivõi lisades  juurde millelegi olemasolevale). Lõpuks jagavad meeskonnad oma tulemusi teistega.

Umbes 8-10 tempoka nädala jooksul töötab meeskond ühiselt, et ületada erinevaid probleeme ja raskusi. Meeskonnad üritavad leida loovaid lahendusi FLL-i Võistluses püstitatud probleemidele. Seejärel võistlevad nad soovi korralriiklikulvõistlusel, kus tähistavad oma saavutusi teiste FLL-i meeskondadega.

Mis on õppimise tulevik? FIRST® LEGO® League (FLL®) meeskonnad leiavad sellele vastuse. 

 

Jänku-Jussi NutiLabori robootika ring

Juhendaja Marge Paluoja; 1.-4. klasside õpilastele

Osalustasu: 7 eurot/kuu


   JankuJussi_NutiLabori_logo.png

Jänku-Jussi NutiLabori eesmärgiks on äratada huvi robootika vastu. Lapsed saavad huviringis teadmisi ja praktilisi kogemusi robootikast.

2012. aastal algatatud NutiLaborite projekti eesmärgiks on arendada noorte infotehnoloogia-alast huvitegevust Eestis.
Projekti veab Vaata Maailma SA ja suursponsorid on EMT/Elioni, Microsofti, Swedbank, SEB. 
NutiLabori projekti tutvustuse ja teised toetajad leiate NutiLabori kodulehelt Iga ringis osaleja saab omale isikliku "Jänku-Juss ja robootika" töövihiku.

Robootikaringi on oodatud eelkõige 7- kuni 11-aastased lapsed.

Ringitöös kasutame Lego WeDo robootikakomplekte, mida saab arvuti abil juhtida. Robotite programmeerimine toimub spetsiaalselt WeDo komplektile mõeldud graafilise programmeerimiskeskkonnaga WeDo, mille abil on programmide loomine ja käivitamine lihtne ja kiirelt õpitav. Töö toimub paarides (vajadusel kolmikus) – iga paari peale on olemas üks robotikomplekt (lego klotsid, andurid, arvuti). Ühe tegevuse pikkus on 45 minutit – sellest pool kuluks roboti ehitamisele ja teine pool programmeerimisele ning ülesannete lahendamisele ning lõpetuseks roboti lahti monteerimisele ja sorteerimisele. Lego WeDo on sobilik just eelkõige noortele, alles alustavatele robootikahuvilistele. Peamiseks eeliseks on lihtsus, selgus ja seoste tekkimine reaalse eluga.